Samsung WF0804Y8E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF0804Y8E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

e*******@h********** 08-04-2023

Miskoop

Miskoop.
Trommel kapot/afgebroken.
Slexhts enkele jaren gewerkt.
Gaf le1 storing (waterlekkage) maar dat was gevolg nirt de oorzaak.
Erg teleurstellend. Geen samsung wasmachine meer voor mij

Minpunten

• Te korte levensduur
  • Te vaak storing

fambodump 24-06-2015
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

We hebben de machine nu bijna 3 jaar en voor de zoveelste keer storingen in de display. Programma's die blijven hangen, pakt wel water en dan weer niet enz enz. De machine ziet er van buiten nog als nieuw uit maar morgen wordt hij afgevoerd en vervangen door een nieuwe. 1 ding is zeker, voor ons nooit meer een Samsung wasmachine!

Fam bovens

Saigan 27-03-2015
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Na nog geen 4 jaar afgeschreven, trommel hangt los in de ophanging.
Omdat de wasmachine onmogelijk in een paar stappen uit elkaar te halen is, gaat dit Samsung wanproduct naar het oud ijzer.
Voor mij nooit meer Samsung witgoed, dit is achteraf net zulk prutspul gebleken als de plastic mobieltjes die ze maken.

asjanse 05-10-2014
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Na 2 jaar en 9 maanden houdt hij er mee op en natuurlijk is de garantietermijn voorbij. Kleding komt er met enige regelmaat kapot uit. Gescheurde kleding, happen uit je kleding, gaten. Sokken en ondergoed verdwijnt. Deze vind ik dan terug in het filter!! Nu draait de trommel niet meer. Foutcode 3E. Ik ga er geen cent meer aan uit geven. Foute keus geweest.

demi45 28-07-2014
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Na 2 1/2 jaar pomp defect. Is een dure reparatie en buiten standaard garantietijd. Indicatie trommelreinigen heeft nooit gewerkt.

danielle2953 14-07-2014
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Wasmachine is nu bijna 2 jaar oud en er is inmiddels al 9! keer een monteur bij geweest.

Er is in mijn machine vervangen; het manchet, verschillende slangetjes, de complete behuizing, een schokdemper, de pressostaat en de motor. Mijn garantie is nu bijna verlopen, dus ik ben benieuwd of ik er nu ben qua reparaties..... Ik vertrouw het apparaat niet echt meer na allerlei lekkages en zaken die los zijn geraakt.

Ik ben er van overtuigd dat het een maandagochtend apparaat is en dat het domme pech is en waarschijnlijk niet alleen aan de kwaliteit van Samsung ligt. Jammer alleen dat ze tot nu toe op geen enkele manier tegemoet willen komen, buiten de reparaties uiteraard.

Steeds wordt het wasmachine weer gemaakt en dan zijn de wasresultaten gelukkig wel weer prima. Veel klachten met "geluid" gehad wat nu wel opgelost is, al vind ik de machine nu na 2 jaar beduidend meer geluid maken dan toen ik 'm net gekocht had.

abcfoss 01-03-2014
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

24 maanden garantie op deze machine. Na 26 maanden komt de reparateur op bezoek. Doet niets meer. Garantie verlopen. Eerst aangemeld bij Samsung. Zonder resultaat een half uur aan de telefoon gehad. Dit gaat een hoop geld kosten.
Dit was dus de eerste en laatste Samsung. Zal hem niemand aanraden.

Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Om de 8,5 die de machine nu heeft iets te nuanceren, hierbij een review van iemand die de machine nu een jaar bezit. Lees eventueel ook mijn andere reviews met verschillende reparaties.

mvdk 19-07-2013
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Onze eerste Samsung wf0804y8e hebben we, na het lezen van de goede recensies, in december 2011 gekocht. Onze eerste ervaringen waren positief: makkelijke bediening, keuze te over, stil met wassen en centrifugeren en zuinig in wasmiddelgebruik.
Al heel snel, binnen twee maanden, begonnen we ontevreden te worden: de was rook niet meer fris, er was een sok verdwenen (die we terugvonden in het filter) maar bovenal: we kregen onze was met gaten en scheuren uit de trommel terug.

Uiteraard contact gezocht met de klantenservice van onze leverancier. Die hebben ons goed geholpen en er kwam snel een monteur langs. Die heeft in eerste instantie een nieuwe manchetring aangebracht. Helaas was dat niet de oplossing. Vervolgens hebben wij een nieuwe trommel gekregen. Toen deze zou worden geïnstalleerd, bleek dat de trommel al beschadigd uit de doos kwam. Gelukkig deed de servicemonteur de doos als eerste open, zodat duidelijk was dat wij hier niks aan konden doen. De tweede trommel kwam ook beschadigd aan. Tja… Ondertussen was ons vertrouwen in de Samsung al aardig afgenomen.

We kregen een nieuw apparaat aangeboden van de leverancier. Die werd geïnstalleerd en de eerste maanden hebben we daar prima mee gewassen. Toch merkten we al weer vrij snel dat er kleine gaatjes in de gewassen kleren verschenen en dat de machine steeds meer herrie ging maken. Eerst dachten we dat het aan de kleding lag (of aan ons), maar vorige week kwam er een truitje met een half afgescheurde mouw uit. Dat deed voor ons de deur dicht.
Leverancier gebeld, monteur vandaag geweest en we krijgen ons geld terug. Geen enkele klacht over de leverancier, maar… voor ons geen Samsung-wasmachine meer.

vios 18-08-2013

Wij waren in eerste instantie ook tevreden zie onze review van 21-12-2011.
Inmiddels zelfde probleem als hierboven genoemd.Gaatjes in kleding,ook na vervangen trommel.............weer gaatjes. Monteur weer geweest en heeft met pantykous gevoeld en inderdaad bleef die panty overal achter haken. Machine nog geen 2 jaar oud.............wel goede service van Samsung,geld retour bij de winkel waar wij hem vandaan hebben en daar kunnen wij een nieuwe wasmachine uitzoeken,hoeft gelukkig geen Samsung te zijn want mijn vertrouwen in hun wasmachines zijn ze helaas kwijt.

Anoniem 27-04-2013
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

De eerste maanden waren we verrast door zijn gebruikersgemak en stille centrifuge. Het wasresultaat was minder dan onze Miele maar daar mag je het eigenlijk niet mee vergelijken.
We hebben het nu bijna een jaar in bezit en het blijkt nu de ergste miskoop te zijn die we ooit hebben gedaan.
De was komt er vaak nat uit, het centrifugeren maakt zo'n kabaal dat het lijkt alsof er een helicopter opstijgt, er komen spontaan errormeldingen op het display. Diverse malen gaat de deur niet open omdat er weer een error op het display staat. Alles geprobeerd om het weer zo stil te krijgen als eerst maar het is hopeloos. Ik kan maar één advies geven aan toekomstige kopers: laat deze staan. Koop nooit en te nimmer een Samsung wasmachine.

danielle2953 19-08-2013

Het kabaal bij het centrifugeren is op te lossen. De storingsdienst van Samsung bellen en er komt een monteur die één of ander blok vast zet. Is bij ons ook gebeurd en helpt aanzienlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat wij nu net ook weer een reparatie van een lek slangetje achter de rug hebben, dus ik ben ook niet onverdeeld positief (hebben de machine nu een jaar), maar misschien kun je in ieder geval verlost worden van de herrie.

janjantje 19-02-2013
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Op zich wel een wasmachine die goed werk levert. Maar ja, van een wasmachine moet je kunnen verwachten dat het je was kan wassen en een paar jaar meegaat. Wat ik vind tegenvallen is dat niet alles onder de garantie valt, alleen de binnenkant. Alles wat je met de vingers aanraakt valt onder slijtage, dus ook mijn kapotte deurgreep. Dat moet ik zelf betalen, de wasmachine is net 13 maanden oud! De klantenservice van Samsung doet ook geen moeite om advies te geven hoe je dit zelf kunt oplossen, ik heb gelukkig een antwoord kunnen vinden op een Duits wasmachineforum. Voor mij geen Samsung meer, mijn Samsung TV kwam ook al met gebreken aan, daar hen ik ook nooit een kostenloze oplossing voor gekregen. Het grootste probleem van Samsung is de aftersales, die is ver beneden peil!

sjeel81 22-01-2013
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Product net in gebruik en bij toeval kon ik deze kopen voor dezelfde prijs als de 7kg trommel. Hij wast prima, staat heel stabiel en de was komt er bij 15gr schoon uit. Dat had ik sceptisch getest met de kleertjes van mn zoontje die flink knoeit getest. Maar nu geloof ik het! Leuke machine voor n leuke prijs en je verdient er bij goed gebruik ook nog eens wat mee terug.

shopaholic77 05-01-2013
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Wat een heerlijke machine!Ik heb hem nu een paar maanden en vind het een heel fijn apparaat.De was komt er stukken frisser uit.Ook dat de machine de was weegt en de tijd daarop aanpast is super.Er is ook veel minder wasmiddel nodig.Als ik dan toch 1 puntje van kritiek zou moeten geven is het dat er geen verlichting in de trommel zit,zoals bij mijn vorige machine.Maar verder alleen maar lof.Over de duurzaamheid kan ik na 3 maanden nog niets zeggen.

Enrico1000 27-11-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Prima wasmachine, simpel in gebruik. Enorm grote trommel, dus veel was in 1x. Had hiervoor een 10 jaar oude indesit, daarbij vergeleken doet deze machine het heel goed. Machine is redelijk stil, was na centrifugeren al redelijk droog. Duurzaamheid na enkele weken nog geen issue. Prijs in vergelijking met de Duitse merken erg laag.

Enrico1000 15-04-2013

update: na aantal maanden gebruik nog geen enkele klacht, apparaat doet wat ie moet doen. Wordt redelijk intensief gebruikt.

Monika83 27-10-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Heb deze wasmachine nu bijna een week in bezit. Ik heb tot nu toe 6 wassen gedraaid met verschillende programma's.

Instelmogelijkheden:
De instelmogelijkheden van deze wasmachine zijn heel goed, veel programma's worden beperkt door een maximum aan temperatuur en/of centrifugesnelheid, dit om je wasgoed niet te beschadigen en te slijten, maar mocht je toch perse over de maximum heen willen dan zet je hem gewoon op katoen en stel je hem in zoals je zelf wilt.

Wasresultaat:
Het wasresultaat is zeer goed, de was komt er schoner uit dan dat ie in een lange tijd is geweest. Ik had nog een witte laken die een jaar geleden beetje paars was geworden door een dekbedovertrek, het wou er echt niet uit. Met deze machine eerst op 40 graden gewassen, zag niet zo heel veel verschil, maar op 60 graden bijna geen paars meer te zien.
Daarnaast had ik ook schoonmaakdoekjes die helemaal vies waren en niet meer schoon werden, op 40 graden zien ze er bijna als nieuw uit.
Kortom, qua wasresultaat kan ik me niet voorstellen dat er een betere is. Trouwens heb ik alle wassen met de ecobubble aan gedraaid, dus het resultaat zonder ecobubble kan ik nog niet beoordelen.

Droogresultaat:
Droogresultaat is ook heel goed te noemen. De opgehangen was is de volgende dag netjes droog, terwijl dat bij m'n vorige nog vochtig was.

Gebruiksgemak:
Er is bij deze machine heel goed nagedacht over het gebruiksgemak, alles werkt erg intuitief, je hebt over het algemeen echt geen boekje nodig, je weet gewoon hoe alles werkt. Hij is heel makkelijk te makkelijk te bedienen, alles is heel overzichtelijk en logisch en er worden redelijk grote letters gebruikt.

Vormgeving:
Over de vormgeving valt niet veel te zeggen, het is gewoon een hele mooie wasmachine, was misschien wel handig geweest als deze ook in het zilver te krijgen was voor degene bij wie de wasmachine in de keuken staat.

Duurzaamheid:
Hier kan ik helaas niet veel over zeggen, maar de samsung producten zijn over het algemeen wel van de betere kwaliteit.
De tijd zal het uitwijzen.

EcoBubble:
Tot nu toe dus alleen gewassen met de ecobubble aan, maar het wasresultaat is verbazingwekkend, ver boven mijn verwachtingen. Let wel, de functie maakt wel geluid.
Ik vraag me wel af of mijn ervaring overeenkomt met die van anderen, bij de eerste was die je zonder wasgoed draait was er volop schuim, echter de keren daarna met de was erbij, was er nauwelijks schuim te bekennen, is dit bij jullie ook zo?

Geluid:
Hierbij ga ik de wasmachine niet vergelijken met een oude wasmachine van 5 jaar met een koolborstelmotor, maar met een LG direct drive 8kg van 3 jaar die bij kennissen staat.
Ik moet zeggen dat dan gelijk opvalt dat deze wasmachine nogal luidruchtig is, maakt niet uit wat hij doet, hij maakt meer geluid dan de LG. Zelfs in de wasfase als hij langzaam de was draait maakt hij meer geluid, de ecobubble komt er dan nog bij met zijn eigen geluid, hoewel deze geluiden niet zo storend zijn.
Wat mij wel stoort is het centrifugeren, ik weet niet waar het aan ligt, want de machine staat echt goed waterpas op een betonnen vloer, maar alsnog produceert hij veel lawaai, vibraties en trillingen. De fles wasmiddel bovenop de wasmachine gaat aan de wandel, terwijl de direct aangedreven motor van de LG niet eens opvalt bij het centrifugeren, natuurlijk maakt hij wel geluid maar de flessen op de wasmachine vertonen geen vibraties. Deze samsung komt qua geluid aardig in de buurt van mijn oude indesit met een koolborstelmotor.
Dit is dus de enige minpunt wat mij betreft, maar heb het vermoeden dat dit toch niet hoort bij deze wasmachine, misschien doe ik iets fout of misschien is er toch een mankement, jullie suggesties zijn welkom, maar zoals ik al zei, hij staat echt goed waterpas, dus daar ligt het niet aan.

Al met al een hele goede wasmachine op het geluid na in mijn geval. Meer kun je je denk ik niet wensen van een wasmachine en zeker niet voor deze prijs.

Ik hoop jullie zo een beetje te hebben geholpen met maken van een keus en mocht er nog iemand een vraag hebben, aarzel niet.

pwjm 30-10-2012

Hallo Monika,

duidelijk review heb je geschreven.
Ik gebruik zelf ook nu ruim 3/4 jaar deze wasmachine en ben er ook erg tevreden over.
Dat van het wegblijven van schuim als er wasmiddel inzit is mij ook opgevallen... alleen als er erg weinig wasgoed in zit schuimt het wel "normaal"...

Het nogal onstuimig centrifugeren van jouw machine is in mijn ogen niet geheel normaal... Volstrekt geluidsloos is het niet, maar wel trillingsvrij!
ook ik heb spullen op de machine staan en daar gebeurt niks mee..
Gelet op het gegeven dat je nog garantie hebt zou ik er toch even door een monteur naar laten kijk!
De ecobubblepomp maakt idd wel enig rumoer.. daar is denk ik niet veel aan te doen... lucht verpompen, want dat doet die.. gaat nu eenmaal niet geheel zonder lawaai.

Wat mij ook opviel was de enorme deur... Maar nu was ik een bovenlader gewend een geen frontlader..:-)

Ik hoop dat het probleempje met het centrifugeren wordt opgelost voor je! want het is idd een goede machine.

Jee-Em74 29-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

N.a.v. De beoordelingen hier op Kieskeurig heb ik voor deze machine gekozen. Wat ik veel las was "dat de was er zo lekker schoon en fris uit komt." Nogal wiedes, dacht ik, het is een wasmachine!!!
Maar het is echt zo. De was komt er echt veel schoner en frisser uit dan uit mijn oude machine. Witte was ziet er ook witter uit. Handig is het inzetje voor vloeibaar wasmiddel voor in het laatje, zo pak je nooit meer teveel (had ik nogal een handje van, denkende dat de was dan schoner zou worden).
Fijn dat er veel programma keuzes zijn (hoewel ik in de praktijk alleen de katoenstand gebruik voor handdoeken en beddengoed en Dagelijkse was voor de kleding) en superfijn dat je de uitsteltijd helemaal zelf kunt bepalen.

Ik ben zeer tevreden en kan hem iedereen aanraden.

jadanka 18-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Na enig zoekwerk, o.a. op kieskeurig, ongeveer 4 maanden geleden deze machine gekocht na negen jaar gebruik te hebben gemaakt van een Bauknecht wasmachine. Wij zijn zeer tevreden over de Samsung. Weinig lawaai, het wasresultaat is uitstekend en de was komt zeer droog uit de trommel. Ook de mogelkijkheid een eigen wasprogramma te programmeren staat ons zeer aan. Al met al een aanrader voor iedereen die voor een redelijke prijs een prima wasmachine zoekt.

danielle2953 09-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Heb deze machine nu twee dagen in mijn bezit. Hij wast prima, is makkelijk in het gebruik en m.n. het binnen een programma kunnen aanpassen van o.a. temperatuur, aantal keren spoelen, toerental van centrifugeren, e.d. vind ik erg makkelijk. De restindictietijd en de uitgestelde start is erg makkelijk, maar dat hebben nu bijna alle machines. 15 jaar geleden toen ik mijn eerste wasmachine (Miele) kocht, nog niet. Ook het aparte bakje voor vloeibaar wasmiddel vind ik erg handig. Geen geknoei meer met bolletjes.
Een heel klein minpuntje vind ik, dat het 3 minuten duurt voordat de deur open gaat als de was klaar is; ik heb weinig geduld.

Een wat groter minpunt lijkt me de rand van de deur, die van plastic is. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik eerder een Miele had; is ook wel even een prijsverschil! Of deze zich wel goed "houdt" weet ik natuurlijk nog niet, maar daarom bij duurzaamheid toch een 8.

Was komt er heel wat droger uit dan uit mn oude Miele, maar dat kan ook door slijtage zijn gekomen; ik weet niet goed meer hoe dat in het begin was, toen waste ik heel wat minder (nu een gezin).

Ook een pluspunt (weer t.o.v. van de oude Miele; ik heb geen ander vergelijkingsmateriaal) is dat je gewoon voor bijvoorbeeld alleen spoelen, of alleen centrifugeren kunt kiezen.

Tot nu toe prima machine, als ik het niet vergeet zal ik in de toekomst nog eens wat over de duurzaamheid en het gebruikersgemak meedelen.

danielle2953 19-08-2013

We zijn weer ruim een half jaar verder nadat de monteur geweest is voor veel herrie. Heb de machine nu een jaar. Ineens kreeg ik de melding LE1, bleek een lekkage te zijn. Wel erg onhandig als je 3 dagen later op vakantie gaat, maar goed. Even wat "gedoe" met de firma "E-care" die een monteur zou sturen, daardoor werd de machine pas een week nadat we TERUG van vakantie waren gemaakt. Bleek er een slangetje lek te zijn, dat de monteur niet bij zich had. Slangetje geplakt zodat ik mijn wasmachine kon gebruiken en nieuw slangetje besteld. Maar na 4 wasbeurten kreeg ik weer dezelfde melding. Vandaag weer een monteur en nu is het slangetje vervangen. Laten we hopen dat we er nu klaar mee zijn, want met mijn Miele had ik nooit problemen! (al is dat natuurlijk ook wel een groot prijsverschil)

danielle2953 16-01-2013

We zijn nu bijna een half jaar verder. De machine ging steeds meer herrie maken, wat erg vervelend was. Bij de laatste wasbeurt die ik draaide, stonden mijn man en ik naast de wasmachine erover te praten en konden elkaar niet eens verstaan!! Dat vond ik te gek en heb contact gezocht met Samsung. Vandaag kwam er een monteur langs en die heeft één of ander "blok" onder in de machine vast gezet. De monteur vertelde dat dit bij dit type wasmachine veel voorkomt en dat het heel simpel op te lossen is door het vast te (laten) zetten. Maakt jouw machine ook veel herrie; gewoon even bellen dus! Doordat de machine open ging, bleek er ook een heel klein scheurtje in het manchet te zitten. Zat aan de bovenkant, dus had er geen lekkage o.i.d. van. Werd ook meteen vervangen; prima service dus! En alles binnen de garantie; dus kosteloos. Top!

roos van oort 08-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Gisteren is de monteur geweest.Een aardige man.Heeft het Manchet vervangen....dat moet ervoor zorgen dan mijn kleding niet meer ''opgevreten'' word door de machine.Helaas de foutmelding Le1 is niet een verstopping maar een lekkage.Helaas ook weer fout doorgegeven door de medewerkers van de calcenter van Samsung.Ook het schoonmaken van de filter mag eigenlijk niet volgens de monterur.Daar krijg je lekage van in de machine,wat dus ook het geval was alleen is het lek niet gevonden.Je kunt je afvragen waarom de medewerkers van Samsung verkeerde informatie geven.
Ik kreeg een reactie op mijn vorige revieuw waarom toch een hoog cijfer.Omdat dat cijfer niets met de klachten te maken heeft.Al moet ik wel zeggen dat ik het wasresulaat niet optimaal vind.Ook is het NIET aan te raden om de hoeveelheid waspoeder te overschrijden:dat zorgt voor overstromingen!Het water kan niet weg en loopt via het bakje er weer net zo hard uit!
Al met al een slechte wasmachine!Weg met dat eco gedoe!Door weinig gebruik van water en in samenwerking met waspoeder krijg je verstoppingen!
Niet doen dus!

roos van oort 04-08-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Ik ben helemaal niet tevreden over deze wasmachine!Teneerste is het leuk hoor dat milieu vriendelijk gedoe met minder waspoeder enzo....maar de was word er wel minder goed schoon van!En nu is het zo dat mijn kleding erin kapot gaat!Ik heb deze machine op 14juni jl gekocht en nu al 6 foutcodes Le1!Dwz dat het filter verstopt zit maar ook de leidingen!We hebben meerdere malen de leidien goed doorgespoeld en het filter is schoon!Nu blijft hij die code aangeven.As dinsdag komt er een monteur!En hij maakt vreselijk veel herrie met centrifugeren!Hopelijk kunnen ze hem maken.Want ik ben dit apparaat nu al spuugzat!

danielle2953 19-08-2013

Ook wij hadden na een jaar(!) de code LE1 en bij mij wisten ze wel te vertellen dat het een lekkage was. Het slangetje dat aan het wasmiddelbakje vast zit was lek en is vervangen (na wat "gedoe" met E-care waar ik niemand mee zal vermoeien). Nadat na een half jaar het blok onderin de machine is vastgezet én het manchet al is vervangen omdat er een gaatje in zat, vind ik dat toch echt slechte kwaliteit. Had dus toch wat meer geld uit moeten geven..... Hopen dat zowel jouw wasmachine als de mijne vanaf nu nog jaren zonder problemen zullen wassen.

XiniX020 13-09-2012

Hi Roos, met verbazing lees ik jouw review.
Overstroming door te veel waspoeder?
Haal je het bakje voor vloeibaar wasmiddel er wel uit?
En je moet door het ECO-Bubblesysteem juist minder wasmiddel gebruiken, alleen maar goed toch?
Als het niet aan jou ligt zou ik hem maar op Marktplaats zetten.......

Andrum 08-08-2012

Geachte mevrouw van Oort,

Ik heb uw reactie gelezen en was toch enigzins verbaast. Ikzelf heb de machine 1 jaar en absoluut zonder problemen. Zoveel pech als u heeft gehad heb ik nog niet eerder van iemand gelezen. Ik ben het met u eens dat koudwassen met ecostand niet optimaal is. De ecostand is eigenlijk een pomp die vloeibaar wasmiddel met het water vermengt waardoor je schuim krijgt en waardoor het wasgoed bovengemiddeld schoon word. Ik zeg vloeibaar omdat het dan beter werkt. Verder zit er op deze machine zoveel mogelijkheden wat allemaal prettig werkt. Ik hoop voor u dat de mankheden achterwege blijft en u toch goede resultaten haalt met deze machine. Voor de duidelijkheid: ik ben geen medewerker van Samsung maar heb als technische monteur de meeste machines zelf uitvoerig getest. Natuurlijk ook gekeken naar prijs/kwaliteitverhouding. Zo kwam ik op deze Samsung.
Wens u succes met de machine. MvG. André Nijhof.

lin68 06-08-2012

waarom dan toch een goed cijfer? Raad je hem nu aan of niet?
met vriendelijke groet,
Linnn

Elma01 14-06-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Hiervoor had ik een Miele wasmachine. 7 jaar oud.
Laatste anderhalf jaar deed hij het niet goed meer. Was bleef kletsnat en niet goed schoon. Moest vaak nog een keer wassen. Ik had deze Samsung veel eerder moeten kopen. Echt geweldig. Een aantal recensies trokken mij over de streep, want ik ben best wel Miele fan en heel kritisch met mijn was. Het is echt heerlijk dat de was er schoon uit komt. Veel keuze in programma`s en de wasmachine is erg stil en wat ook fijn is dat hij uit zichzelf uitschakeld als het programma klaar is.

KdeV 16-03-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Een fijne wasmachine, behoorlijk stil vergeleken bij veel andere machines. Wel was na twee maanden de manchet stuk, er zat een scheurtje in het rubber in het gedeelte dat tegen het glas aanzit, volgens monteur komt dit niet vaak voor, is vervangen.
Er kan ook minder wasmiddel worden gebruikt,dus voordelig.
Verder zijn wij zeer tevreden tot nu toe.

Bob-Amsterdam 25-02-2012
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Nooit gedacht dat ik nog eens enthousiast zou worden van een wasmachine en z'n mogelijkheden... maar deze krijgt 't voor elkaar. Hij is enorm zuinig met wasmiddel door het eco bubbel systeem wat top werkt, alles is met de helft minder gebruiken toch super fris en schoon.

Fijn is ook om een eigen favoriet programma te kunnen instellen en vast te leggen. Echt nodig is het niet want het volledige programma aanbod is al super breed, maar voor die ene die je zou kunnen missen fijn. Maar grootste plus is wel dat 'ie super stil is door de direct drive. Staat nu ook 's nachts te draaien in de ruimte naast de slaapkamer...!

Dus wat nou "Duitse degelijkheid", deze Zuid-Koreaan doet het minstens net zo goed maar kost minstens de helft... ;-)

Hart 29-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

Deze wasmachine gekocht voor een zeer scherpe prijs ( 465,- ) bij Correct in Rotterdam. Netjes gebracht en aangesloten !
De Samsung komt in plaats voor de 7 jaar oude Siemens IQ1630 ( koste toen 1400,- ), veel ellende gehad ( defecte motor, wielkuiplagers, schokbreker )
NOOIT meer een dure wasmachine !!!
De Samsung is aanzienlijk stiller ( je hoort 'm natuurlijk wel met centrifugeren en wil ook nog wel eens schudden )
Je hoort bij de toevoer van water de eccobubbling generator werken.
Daarna is hij superstil met inwassen.
De deuropening is flink groot en je kan er veel wasgoed in doen.
De gebruiksaanwijzing niet nodig gehad, werkt allemaal heel simpel en overzichtelijk. ( of je kijk gewoon naar het filmpje van Tom Coronel op wasmachine.nl )
We wassen inmiddels met lagere temperatuur en het wasgoed komt er goed schoon en fris uit. ( beter als bij de dure Siemens )
We gebruikte voorheen nog wel eens de wasbal, maar die heb je nu niet nodig met de eccobubbling. Het wasmiddel verspreid zich perfect en werkt goed in.

Voor die 465,- Euro is de Samsung een TOPkoop die absoluut niet onder doet voor de duurdere Duitse wasmachines, sterker nog wel beter ook !!

vios 21-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0804Y8E

in verband met het beschadigen van onze kleding de Miele softcare 1712 de deur uit gedaan,Miele wilde niet luisteren naar onze problemen en ongeacht dat de machine nog geen 5 jaar oud was was ik helemaal klaar met Miele.
Op Kieskeurig gekeken en aan de hand van de revieuws voor deze machine gekozen.
Nu 2 weken in bezit en uitermate tevreden.
Volop keuze mogelijkheden met de programma's,was komt er fris ruikend uit en ook de uitgestelde start vind ik ideaal.
Snelwas van 15 minuten is ook geweldig voor het turpakje van mijn dochter dat niet echt vies is maar wel na 15 minuten weer fris uit de machine komt.
Beddengoed mag welliswaar maar 2 kg in maar dan was je je beddengoed toch gewoon op de katoenwas dan mag er wel 8 kg in!
Display en knoppen heel duidelijk, ook het bijgeleverde boekje is goed te lezen.
Kind kan de was doen!
Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen.
Wel duidelijk dat de stevigheid van bijv. de deur minder is dan van een Miele.
Maar ja de Miele woog 120 kg en deze maar 69!
Zolang je geen kinderen hebt die aan de wasmachine gaan hangen is er geen probleem.
Machine is met wassen en centrifugeren best stil te noemen.
Al met al denk ik een goede machine gekocht te hebben